Tápanyagok, amelyekre minden kisgyereknek szüksége van

A legtöbb kisgyerek válogatós, színek, ízek és illatok alapján válogatnak és általában nem szeretik a számukra ismeretlen színű, különösen a zöld ételeket. Így nem meglepő, hogy a szülők azért aggódnak, hogy gyerekük nem jut a fejlődéséhez szükséges megfelelő mennyiségű tápanyagokhoz. A Fox News cikke összegyűjtött néhány tápanyagot, amihez mindenképpen hozzá kell jutnia gyermekének.
A kálium fontos tápanyag a vérnyomás alacsony szinten tartásához, de a legtöbb gyerek – különösen aki túlsúlyos vagy elhízott – nem jut elég forráshoz. Bár a legtöbb zöldségben és gyümölcsben van kálium, mégis a legjobb forrása a banán, az eper, a görögdinnye, a brokkoli, a borsó és a burgonya.

Az erős csontokhoz és fogakhoz kalciumra van szükség, aminek legfőbb forrásai a tej, a joghurt és a sajt. Egyéb megoldásként választható kalciummal dúsított gabonapehely vagy narancslé fogyasztása.

hirdetés

A hemoglobin termeléséhez elengedhetetlen a vas. A vörösvérsejtekben található hemoglobin pedig kulcsszerepet játszik az oxigén szállításában a tüdőből a test egyéb szöveteibe. Emellett a vas szintén fontos a megfelelő anyagcseréhez és a gyerek fejlődéséhez. Bár a tej fogyasztása fontos, ne vigye túlzásba, mert kiszoríthatja a vasat a szervezetből. A tojás, a csirke és a rizs jó vasforrás.

Emellett ne feledkezzen el a rostokról, amit a zöldségek, a gyümölcsök és a teljes kiőrlésű gabonák tartalmaznak a legnagyobb mennyiségben.

OPH

hirdetés

Vélemény, hozzászólás?